Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Brijlala Rohan

Inspirational

4  

Brijlala Rohan

Inspirational

हे धरतीपुत्र ! हे अन्नदाता!

हे धरतीपुत्र ! हे अन्नदाता!

1 min
322


हे धरती पुत्र! हे अन्नदाता!

तुझको शत- शत वंदन है

तु अन्न- सुरक्षा का प्रहरी, 

तुझको कोटि- कोटि अभिनंदन है।

तुझसे ही खुशहाल ये धरा प्यारी, 

तु ही इस धरणी- धरित्री का सच्चा सपूत!

तुझपे ही भार है इस धरा के अन्न- तृप्ति का, 

तु वसुधा का अतुल्य नंदन है।

हे धरती पुत्र! हे अन्नदाता!

तुझको शत-शत वंदन है।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational