Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sunil Kumar

Inspirational

4  

Sunil Kumar

Inspirational

हायकू- हिंदी

हायकू- हिंदी

1 min
395


*****************

प्रेम की भाषा 

सहज परिभाषा 

हमारी हिंदी।

*******************

हिंद की आन 

अलग पहचान 

हिंदी महान।

*******************

भाषा महान 

हम सबकी जान 

हमारी हिंदी।

*********************

हिंदी निराली

मातृभाषा हमारी

सबको प्यारी।

********************

हिंदी दुलारी

राजभाषा हमारी 

सबको प्यारी।

*******************

हिंदी का ज्ञान 

अनंत है भंडार 

बड़ा संसार।

*******************

मधुर भाषा 

सरल परिभाषा 

सब की आशा।

*******************

हिंदी निराली 

जन-जन को प्यारी 

भाषा हमारी।

********************

हिंदी का ज्ञान

काम करे आसान

भाषा महान।

********************

हिंदी निराली 

मातृभाषा हमारी 

सबको प्यारी।

*******************

मृदुल भाषा 

प्रेम की परिभाषा 

मां सम नाता।

*******************

हिंद की वाणी

मातृभाषा हमारी 

बड़ी निराली।

**********************



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational