Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

अमृता शुक्ला

Inspirational

4  

अमृता शुक्ला

Inspirational

हार मान मत थकना

हार मान मत थकना

1 min
371


जाने कैसे कहीं अचानक ,

घट जाती है घटना।

जीवन तो चलता रहता है,

हार मान मत थकना ।

प्रकृति पर चोट करता,

अब तो मानव जगना ।

नित्य उसकी अनदेखी ,

हो जाती ऐसी घटना।

बीत गया यह साल अजब सा

देखा सुना न समझा

कुछ पल हंसी व ग़म के झेले 

अनुभव पाया कम था

अब हो जो सब नया शुभ हो

करते यही कामना

इस बारी और हरेक बार

सुख का हाथ थामना ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational