Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

गुलशन खम्हारी प्रद्युम्न

Inspirational Thriller

3  

गुलशन खम्हारी प्रद्युम्न

Inspirational Thriller

ग़ज़ल..२

ग़ज़ल..२

1 min
244


ज़रा देखो ज़माना आज इक हारा ज़माना है ।

सभी दुबके घरों में मौत से मारा ज़माना है ।।


चिताऍं रोज धूॅं-धूॅं कर जले हैं थाम लो कोई ।

बुझाएं क्यों चिता को देख अंगारा ज़माना है ।।


ख़ुदा-ऐ-हुस्न का दीदार हो तो पूछना उनसे ।

बना के क्यों बिगाड़ा देख बेचारा ज़माना‌ है ।।


भला किसको कहें ये ऱाज दिल के सोचिए ज़ानां ।

ग़मों की इस ख़लिश में डूबता सारा ज़माना है ।।


ख़ुदा की इस नुमाइश पर भला ये बेबसी है क्यों ।

पता कैसे करें कम्बख़्त हरकारा ज़माना‌ है ।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational