Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

J P Raghuwanshi

Inspirational

3  

J P Raghuwanshi

Inspirational

'गांव'.

'गांव'.

1 min
410



कहां गई खेत की कचरिया।

दिखावें न गांव की डगरिया।


ककड़ी और भुट्टा के गांज लगत थे।

नेवा, गढेलू खूबै फरत थे।

ढबुआ में बैठी डुकरिया।

दिखावें न गांव की डुकरिया।


जैसे साहुन भादौ आवै।

आल्हा पढ़ै, रामान सुनावैं।

वनत थे, गूझा,पपरिया।

दिखावें न गांव की डगरिया।


मौरी तो भैया, खूबै वहत थी।

चार-चार दिन की, झिर भी लगत थी।

आ जात थी, गांव की झुरैया

दिखावें न गांव की डगरिया।


पैना भर-भर भजिया बनत थे।

गुड के रसगुल्ला अच्छे लगत थे।

कुआं पै ठाडी पनहरिया।

दिखावें न गांव की डगरिया।




Rate this content
Log in