Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dinesh Dubey

Abstract

3  

Dinesh Dubey

Abstract

एक गलती

एक गलती

1 min
116


एक गलती इंसान को ,

हैवान बना देती है ,

एक गलती इंसान को ,

बरबाद कर देती है ,


एक गलती इंसान को ,

महान बना देती है ,

एक गलती इंसान को ,

सब कुछ दिला देती है ,।


गलतियां करता भी इंसान है,

भुगतता भी वहीं है ,

कुछ तो अनजाने में होती हैं,

कुछ तो होती जान बूझकर ,।


कई गलतियों से आविष्कार हुए ,

तो कई गलतियों से विनाश हुआ,

गलतियों से बचना जरूरी है ,

बिन गलतियां जीवन भी अधूरा है ,।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract