Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

डा.अंजु लता सिंह 'प्रियम'

Inspirational

4  

डा.अंजु लता सिंह 'प्रियम'

Inspirational

धरती मां

धरती मां

1 min
337


रोज सवेरे-

आ जाओ,

पग धर, मुझपर-

छा जाओ.


कोमलता से-

संग चलूंगी,

इन कदमों को -

रे! चूमूंगी.


मैं वसुधा हूँ-

तेरा परिवार,

तुझपर वारूं-

अतुलित प्यार.


ममतामयी-

सभी की मां हूँ-

पंचतत्व से बनी-

जवां हूँ.


हवा हिंडोले-

खूब झुलाएं,

हरियाली का-

मन मुस्काए.


रवि,शशि नित-

रोशन होते,

तारे नभ में-  

सपने बोते.


पर्वत,सरिता-

थिर,चंचल से,

जीव-जंतु सब-

हैं संबल से.


सबको लेकर-

प्यार लुटाऊं,

हरदम तुझपर-

बलिहारी जाऊँ.


मैं तेरी मां-

धूसर धरती,

अब न रहूँगी-

बंजर,परती।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational