Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

अलका 'भारती'

Inspirational

3.9  

अलका 'भारती'

Inspirational

बिटिया

बिटिया

1 min
236


हैं बिटिया न्यारी अति भोली।

कोमल कान्ता स्नेहिल बोली॥

मात पिता की..लाड़ पगी सी।

ज्योति निराली आन सजी सी ॥


है जग में छायी प्रतिभाएँ।

कंचन लाएँ .. धूम मचाएँ॥

स्थान बता दो कोई बचा जो।

मानवता की शान ध्वजा जो ॥


क्यों अबला नारी कहते हो।

रक्त उसी के..तो बहते हो ॥

पत्थर की देवी..प्रतिमा से ।

बाहर लेनी हैं ..अब साँसे ॥


आकर देखो जो बदला है।

भारत की नारी सबला है ॥

है अधिकारी देश दुलारी ये।

वैदिक धारा में .. बहती ये॥



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational