Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

अरविन्द त्रिवेदी

Inspirational

4  

अरविन्द त्रिवेदी

Inspirational

भारत के वीर

भारत के वीर

1 min
48


अपूर्व शौर्य से भरे,

अतुल्य तेज सूर्य सा ।

अगम्य पंथ हो भले,

डिगे न वीर राष्ट्र का ।

प्रचंड अग्नि ताप है,

पयोधि सा सुशान्त भी ।

सदैव शत्रु का करे,

सुवीर ही मदांत भी ।।


हिमाद्रि तुंग शृंग या,

अथाह नीर धार हो ।

अरण्य हों भले घने,

समक्ष या कि हार हो।

सपूत हिन्द के कभी,

थके नहीं रुके नहीं ।

जवान मातृभूमि के,

डरे नहीं झुके नहीं ।।


अमर्त्य शूर साहसी, 

ललाम लाल भारती ।

विनम्र भाव से करें, 

सभी अखण्ड आरती ।

अनन्य राष्ट्र भक्ति है,  

पुनीत गंग धार सी ।

प्रवीर की कथा सदा, 

अनूप वेद सार सी ।


         

   


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational