Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sudhir Srivastava

Abstract

3  

Sudhir Srivastava

Abstract

अपने पराये

अपने पराये

1 min
214



न कोई अपना, न ही पराया

जैसे मन के भाव हों

वैसा ही होते अपने पराये।

अपने पराए बनाए नहीं जाते

स्वतः बनते जाते है

जैसा हम अपने व्यवहार से बनाते हैं।

अपने पराये का न विचार कीजिये

सबसे सम व्यवहार कीजिये,

अपने पराये के बीच न उलझिए

न ही किसी को उलझाइए।

ऐसा कुछ आओ करें हम सबलं

कि अपने पराये का विचार

किसी के भी मन मेंं न आये

अपने हों या पराये 

सभी सबके काम आयें,

सब सबके मन को भायें। 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract