Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anupam Srivastava

Romance

4  

Anupam Srivastava

Romance

अंतर्द्वंद प्रेम पाश का

अंतर्द्वंद प्रेम पाश का

1 min
336


मस्तिष्क में, अश्व की भांति,

विचरते, तीव्र गति में, विचार ।

भावनाओं का ऐक अन्तर्द्वन्द्व,

अंतरमन में, हो कर निराकार ।।


हृदय विदारक ये प्रेम पाश है,

निश्च्छल है और है निर्विकार ।

अनगिनत भंगिमाएं नयनों की,

बांधे अश्रु धारा, करे ये उपकार ।।


अंतहीन प्रतीक्षा का भार संभालें,

पल पल, नियमित चले अभिसार ।

अनुनय विनय से प्रेम मिले जो,

आंचल में हो निज मोह साकार ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance