Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

deepak mahlinda

Drama

2.5  

deepak mahlinda

Drama

अमृत धारा

अमृत धारा

1 min
20.9K


नदी को बहते देखा है ?

पीयूष श्रोत सी जल-धारा !


गंगा, यमुना, सरस्वती की,

संस्कृति याद दिलाती है,

नवजीवन की श्रोत है यह,

नयी राह दिखलाती है ।


जीवन के कौतूहल में भी,

अविरल बहती जाती है,

नदी है समस्त प्राणी की जननी,

फिर भी मैली हो जाती है ।


पशु-पक्षी हो या मानव जीवन,

सबकी जीवन प्रदायनी है,

देती अनुराग सभी को

जीवन आनंदीत कर देती है ।


धड़ती है विकराल रूप यह,

जीर्ण-शीर्ण कर देती है,

जननी है यह जीवन की धारा,

जीवन का उद्देश्य बताती है ।


Rate this content
Log in

More hindi poem from deepak mahlinda

Similar hindi poem from Drama