Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sunil Kumar

Inspirational

4  

Sunil Kumar

Inspirational

आजादी के दीवाने

आजादी के दीवाने

1 min
485


हंसते-हंसते देश हित हो गए जो कुर्बान

आजादी के दीवानों को शत्-शत् प्रणाम।


लगा जान की बाजी रखा देश का मान 

आजादी के दीवानों को शत्-शत् प्रणाम।


प्राणों की दे आहुति कर गए यह ऐलान

प्राण जाए तो जाए न जाने देंगे देश की शान

आजादी के दीवानों को शत्-शत् प्रणाम।


देश की आन के खातिर कर गये सब कुर्बान

हम एक थे एक हैं एक रहेंगे दे गए ये पैगाम

आजादी के दीवानों को शत्-शत् प्रणाम।


खंडित कभी न हो हिंद की अखंडता

दिल में जिनके था एक ही अरमान 

आजादी के दीवानों को शत्-शत् प्रणाम।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational