Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lakshman Jha

Inspirational

4  

Lakshman Jha

Inspirational

"आहत नहीं करना लोगों को "

"आहत नहीं करना लोगों को "

1 min
251



मीठे बोल -बोलकर हम ,लोगों का दिल जीतते हैं !

कर्कश भाषाओं से हम ,सबके दिल को तोड़ते हैं !!

व्यंगों के लहजों में थोड़ा ,मृदुलता का आभास रहे !

लोगों के प्रयोग से बचना ,स्वयं पर व्यंग की बात करे !!

शीतल मृदुल बनकर हम ,सबके हृदय में बस जाएंगे !

प्यार के इन रंगों से हम तो ,एक दुनियाँ यहाँ बसाएँगे !!

जो बातें लोगों की बुरी लगे ,उसे इंगित हमको करना है !

पर इतना हमको याद रहे ,शिष्टता के बंधन में रहना है !!

फिर भी कोई आहत हो तो ,गलती को झट स्वीकार करें !

कोई बड़ा हो या छोटा हीहो ,सबको प्यार से सम्मान करें !!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational