Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Debjani Banerjee

Classics

2  

Debjani Banerjee

Classics

উপহার ৪

উপহার ৪

1 min
619


তুলির টানে সূর্য ওঠে নতুন করে, 


আগামীর স্বপ্নে গোলাপ কুঁড়িতে সাজে --


রুক্ষ দিনে র দুপুর,


উত্তুরের বাতাসে ফুলের গন্ধ ভাসলে,


ছাদের কোনে রঙিন শাড়ি ওড়ে একা একা,


হরবোলা দুপুর মিলিয়ে যায় আস্ত দিনের সাথে...



 তাই এত সুখের মাঝে , ভালোবাসা ছাড়া মৃত‍্যু ও একা আসতে ভয় পায়।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Classics