Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Debashis Bhattacharya

Classics Inspirational

5  

Debashis Bhattacharya

Classics Inspirational

আমার হৃদয় আকাশের বাদল ধারা

আমার হৃদয় আকাশের বাদল ধারা

1 min
417


আমার হৃদয় আকাশের বাদল ধারা

পড়ুক ঝরে তোমার পায়ে

আমার বিবেক-বুদ্ধি-জ্ঞান মাটি হয়ে

পায় যেন ঠাইঁ তব চরণতলে


মম ভক্তি শ্রদ্ধার কমল কুঁড়ি

ফুটুক তোমার প্রেম সাগরে

বিষয় বাসনা পদানত হোক 

অনন্ত তোমার পানে চেয়ে 


হেলায় ফেলায় এ জীবনখানি 

নাহি যেন ধায় মোহ বাতাসে

অঞ্জলি হয়ে অর্পিত হোক

সবার প্রাণে প্রাণ মিলায়ে 


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Classics