Banasmita Panda

Classics Inspirational Others

3  

Banasmita Panda

Classics Inspirational Others

ଶାନ୍ତି

ଶାନ୍ତି

2 mins
12.4K


ଏକଦା ସନ୍ଧ୍ୟାରେ ଅର୍ଜୁନ ଏବଂ କର୍ଣ ଶୁଦ୍ଧ ପବନ ଖାଉଥିବା ସମୟରେ , ଅର୍ଜୁନ କର୍ଣଙ୍କୁ ପଚାରିଲେ, "ହେ କର୍ଣ ! ମୋତେ କୁହ, ଯୁଦ୍ଧ ସର୍ବୋତ୍ତମ ନା ଶାନ୍ତି?" (ଏହା ମହାଭାରତର ଏକ ଉପନ୍ୟାସ। ପ୍ରାମାଣିକ ଅଟେ। କଳ୍ପନା ନୁହେଁ।ମହାଭାରତ ରେ ଏମିତି ଅନେକ କଥା ଅଛି ଯାହା ଲୁକାୟତ ) କର୍ଣ କହିଛନ୍ତି, ଶାନ୍ତି ହେଉଛି ସର୍ବୋତ୍ତମ। ଅର୍ଜୁନ ପଚାରିଲେ, "କାହିଁକି? ଏହାର କାରଣ କ’ଣ?" କର୍ଣ କହିବା ଆରମ୍ଭ କଲେ, "ହେ ଅର୍ଜୁନ! ଯଦି ଯୁଦ୍ଧ ହୁଏ, ମୁଁ ତୁମ ସହିତ ଲଢ଼ିବି । ତୁମେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଭୋଗିବ। ମୁଁ ଦୟାଳୁ। ତୁମର ଦୁଃଖ ମୁଁ ସହି ପାରିବ ନାହିଁ। ଉଭୟଙ୍କୁ ଦୁଃଖୀ ହେବାକୁ ପଡିବ। ତେଣୁ ଶାନ୍ତି ସର୍ବୋତ୍ତମ।" "ଆରେ କର୍ଣ ମୁଁ ଆମର ଦୁଇଜଣଙ୍କ ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ଏହି ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରିଲି ନାହିଁ। ସାଧାରଣତଃ ଏହା ପ୍ରଶ୍ନ କରାଯାଇଥିଲା ଯେ ଯୁଦ୍ଧ ଭଲ ନା ଶାନ୍ତି?" ଅର୍ଜୁନ କହିଛନ୍ତି। କର୍ଣ କହିଛନ୍ତି, “ମୁଁ ସର୍ବସାଧାରଣ ଆଲୋଚନା ପାଇଁ ଆଗ୍ରହୀ ନୁହେଁ। ଅର୍ଜୁନ ତାଙ୍କ ମନରେ ସ୍ଥିର କଲେ ଯେ ଏହି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରିବାକୁ ହେବ | ଅର୍ଜୁନ ଏହି ପ୍ରଶ୍ନକୁ ଗୁରୁ ଦ୍ରୋଣାଚାର୍ୟ୍ଯ ନିକଟରେ ପୁନରାବୃତ୍ତି କରିଥିଲେ। ଯୁଦ୍ଧ ଭଲ ବୋଲି ଦ୍ରୋଣାଚାର୍ଯ୍ୟ କହିଛନ୍ତି। ପାର୍ଥ ପଚାରିଲେ, କିପରି? ଦ୍ରୋଣାଚାର୍ଯ୍ୟ କହିଛନ୍ତି, "ହେ ବିଜୟ! ଯୁଦ୍ଧରେ ଧନ ପ୍ରାପ୍ତ ହେବ, ଖ୍ୟାତି ମିଳିବ। ଅନ୍ୟଥା, ଆମେ ବୀରତ୍ୱ ପାଇବୁ। ଶାନ୍ତିରେ, ଏସବୁ ଅନିଶ୍ଚିତ।" ପରେ ଅର୍ଜୁନ ଭୀଷ୍ମ ପିତାମହ ଙ୍କୁ ଭେଟିଥିଲେ। ସେ ପଚାରିଲେ, "ଦାଦା! ଯୁଦ୍ଧ ଭଲ ନା ଶାନ୍ତି?" ଏହା ଉପରେ ଗଙ୍ଗାପୁତ୍ର କହିଛନ୍ତି, "ହେ ଅର୍ଜୁନ! ଶାନ୍ତି ସର୍ବୋତ୍ତମ। ଯୁଦ୍ଧ କ୍ଷତ୍ରିୟ ବଂଶ ବୃଦ୍ଧି କରିବ ଏବଂ ଶାନ୍ତି ବିଶ୍ୱକୁ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦେବ।" ଅର୍ଜୁନ ଶୁଣ , "ତୁମର କଥା ଯଥାର୍ଥ ମନେ ହେଉନାହିଁ। ପିତା କହିଛନ୍ତି ! ପ୍ରଥମେ କାରଣ ଦିଅ, ତାପରେ ତୁମର ନିଷ୍ଠା ଦିଅ | " "ଦାଦା! ଶାନ୍ତିରେ କର୍ଣ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏବଂ ମୁଁ କମ୍। ଯଦି ଯୁଦ୍ଧ ହୁଏ, ତେବେ ସତ୍ୟ ପ୍ରକାଶ ପାଇବ।" ଏହା ଉପରେ ପିତାମହ ଭୀଷ୍ମ କହିଛନ୍ତି, ଧର୍ମ ସର୍ବଦା ଉନ୍ନତ ହେବ। ଯୁଦ୍ଧ ହେଉ କି ଶାନ୍ତି ହେଉ, ଧର୍ମ ଜିତିବ। ତେଣୁ ମନରୁ କ୍ରୋଧ ଦୂର କର ଏବଂ ଶାନ୍ତି ପାଇଁ ପ୍ରାର୍ଥନା କର। ସମସ୍ତ ମଣିଷ ତୁମର ଭାଇଚାରା। ମଣିଷ ପାରସ୍ପରିକ ପ୍ରେମରେ ରୁହନ୍ତି।" ମୁଁ ଚାହେଁ। ପ୍ରେମ ହେଉଛି ତାରକ ମନ୍ତ୍ର। ମୁଁ ତୁମକୁ ତ୍ରିକଲା ବିଷୟରେ କହୁଛି। ପ୍ରେମ ହେଉଛି ତାରକ। କିଛି ଦିନ ପରେ ବ୍ୟାସଦେବ ମୁନି ହସ୍ତିନାପୁରକୁ ଆସିଥିଲେ। ଅର୍ଜୁନ ତାଙ୍କ ପାଖକୁ ଯାଇ ତାଙ୍କ ପ୍ରଶ୍ନର ପୁନରାବୃତ୍ତି କଲେ। ମହର୍ଷି କହିଛନ୍ତି, ଉଭୟ ଭଲ। ସମୟ ଅନୁସାରେ ସେମାନଙ୍କୁ ଗ୍ରହଣ କର। " ଅର୍ଜୁନ କୃଷ୍ଣଙ୍କୁ ପଚାରିଲେ, "କୃଷ୍ଣ, ମୋତେ କୁହ, ଯୁଦ୍ଧ ଭଲ ନା ଶାନ୍ତି?" ଅନେକ ବର୍ଷ ନିର୍ବାସନ ପରେ ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନଙ୍କୁ ଦୂତ ପଠାଇବା ପୂର୍ବରୁ। କୃଷ୍ଣ କହିଛନ୍ତି, "ବର୍ତ୍ତମାନ ଶାନ୍ତି ଭଲ ଲାଗୁଛି। ସେଥିପାଇଁ ମୁଁ ଶାନ୍ତି ଦୂତ ଭାବରେ ହାସ୍ତିନାପୁର ଯାଉଛି।"


Rate this content
Log in

Similar oriya story from Classics