Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Inspirational Others

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Inspirational Others

ଉତ୍ତମ କର୍ମର ସିଦ୍ଧି ପଥ

ଉତ୍ତମ କର୍ମର ସିଦ୍ଧି ପଥ

1 min
348



ମନ ହେଉଛି, ସଦା ରହେ, ଚଳ ଚଞ୍ଚଳ, 

ପ୍ରତ୍ୟେକ ମନୁଷ୍ୟର 

ଭାବନା ତ ଅଟଇ ସଦା ରଙ୍ଗୀନ ଓ କଳ୍ପନା

ବିଳାସୀ ପ୍ରବର ।


ଭାବନାର ବେଗ କ୍ଷିପ୍ର, ହୋଇପାରେ 

ଭାସମାନ କୁହୁଡି ଭିତର

ସବୁ ପାଣି ଫଟୋକା ସଦୃଶ ମିଳାଇ 

ଯାଏ, ସ୍ବପ୍ନ ଓ ଭାବନା ତା'ର ।


ଆଗକୁ ମାଡି ଚାଲିବା ମନର ଧରମ, 

ଗନ୍ତବ୍ୟ ସ୍ଥଳ ଜଣା ନଥାଏ,

ହାତେ ମାପି ଚାଖଣ୍ଡେ ନଚାଲିବାରୁ, 

ଫେରିବାର ରାସ୍ତା ନପାଏ ।


ବିବେକ ପ୍ରତ୍ୟେକ ମନୁଷ୍ୟର ଅଟଇ 

ପରା ଏକ ମାର୍ଗଦର୍ଶକ,

ମନର ଭାବନାକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିଥାଏ, 

ତେଣୁ ସେ ତ ନିୟନ୍ତ୍ରକ ।


ସେ ମନକୁ ଆୟତ୍ତାଧୀନ କରି ତାହାର 

ସଠିକ୍ ରାସ୍ତା ଦେଖାଏ,

ମଣିଷକୁ ସଂଯତ, ନୀତିନିଷ୍ଠ, ବିଚାରବନ୍ତ, 

ଧୈର୍ଯ୍ଯଶୀଳ କରିଥାଏ ।


ମଣିଷକୁ ଧାର୍ମିକବାନ, ବାସ୍ତବଧର୍ମୀ, ଓ

ନିରପେକ୍ଷତା କରି ଥାଏ,

ସଦାବେଳେ ଭାବନା ସମୁହ ସବୁ ମନକୁ

ବିଚଳିତ କରୁ ଥାଏ ।


ବିବେକ, ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟକୁ ମହତ ସକାଶେ 

ଧୈର୍ଯ୍ଯ ଓ ସାହାସ ଯୋଗାଏ,

ମନୋବିଜ୍ଞାନକୁ ଅନୁସନ୍ଧାନରେ ଏହି 

ସିଦ୍ଧାନ୍ତରେ ଉପନୀତ ହୁଏ ।


ବିବେକ ଏକ ସଫଳ ଅସ୍ତ୍ର ରହେ ଉତ୍ତମ 

ଚରିତ୍ର ଗଠନ କରିବାରେ,

ମଣିଷ ତାହାର ବୁଦ୍ଧି, ବୃତ୍ତି, ଜ୍ଞାନ, କୃତୀତ୍ୱ 

ଓ ଦକ୍ଷତା ବଳରେ ।


ବିବେକ ଏକ ସଫଳ ଅସ୍ତ୍ର ରହେ ଉତ୍ତମ 

ଚରିତ୍ର ଗଠନ କରିବାରେ, 

କର୍ମରେ ସରସତା ଓ ବଚନରେ ସାଧୁତା, 

ଦେଖାଏ ସର୍ବ କ୍ଷେତ୍ରରେ ।


ଯେଉଁ ମଣିଷ ଶିଶୁ ସୁଲଭ ସରଳତା ଓ

ନିରପେକ୍ଷତା ଦେଖାଇ ଥାନ୍ତି,

ସମାଜର ଜନସାଧାରଣ, ପ୍ରବଳ ଭାବରେ 

ଆକର୍ଷିତ ହୋଇଣ ଥାନ୍ତି ।


ଯେଉଁ ଲୋକଟିଏ ଭାଜନ ହୋଇ ଥାଏ 

ହୃଦୟରୁ ଶ୍ରଦ୍ଧାର ଭାବ,

ମୂଲ୍ୟାୟନ ହୋଇ ପାରେନା ଅର୍ଥ ମାଧ୍ୟମ

ରେ ସେହି ଶ୍ରଦ୍ଧା ଭାବ ।


ପ୍ରକୃତ ହୃଦୟ ଭିତରୁ ମାନ ସମ୍ମାନ ମିଳିଲେ, 

ତାହା ପ୍ରକୃତ ପୁରସ୍କାର,

ଏକ ଶାଶ୍ୱତ ପଦକ, ତୁଳନୀୟ ନୂହଁ ଶକ୍ତି ଅବା 

ପଦବୀ ଅବା ପ୍ରତିପତ୍ତିର ।


ଏହାକୁ ମନୋବିଜ୍ଞାନ ଶାସ୍ତ୍ରେ କୁହାଯାଏ ତ 

ଶିଶୁ ସୁଲଭ ସରଳତା

ଏହି ମାନସିକ ଚେତନା ଅଟଇ ତ ସଂସାରର

 ଉଚ୍ଚରୁ ଉଚ୍ଚ ଅବସ୍ଥା ।


ପ୍ରେମର ଭାବଧାରାକୁ ପ୍ରାପ୍ତ ହେବା ପାଇଁ 

ସମର୍ଥ ହୋଇଥାଏ କିଏ

ଉଚ୍ଚରୁ ଉଚ୍ଚ ଅବସ୍ଥା ପ୍ରାପତି ର ପଥ ଶ୍ରୀମଦ୍ 

ଭାଗବଦ୍ ଗୀତା କୁହେ:

"ଯତଃ ପ୍ରବୃତ୍ତିଭୂର୍ତାନାଂ ଯେନ ସର୍ବମିଦଂ ତତମ୍

ସ୍ୱକର୍ମଣା ତମଭ୍ୟର୍ଚ୍ଚ୍ୟ ସିଦ୍ଧିଂ ବିନ୍ଦତି ମାନବଃ" ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract