Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

SARAT CHANDRA MAHANTA

Tragedy

4.3  

SARAT CHANDRA MAHANTA

Tragedy

ସୂର୍ପଣେଖାର ଖେଦ

ସୂର୍ପଣେଖାର ଖେଦ

1 min
255


                      


ପ୍ରେମ ନିବେଦନ   କରିଥିଲି ଦିନେ

    ଶ୍ରୀରାମ ଲକ୍ଷ୍ମଣ ପାଶେ;

କି ହୀନ କୁତ୍ସିତ    ପ୍ରକୃତି ଦୁହିଁଙ୍କ 

    ମତି ନାଶା କର୍ଣ୍ଣ ନାଶେ ॥


କି ଅବା ସେ ଭ୍ରମ,   ତ୍ଯାଗ ପତିବତ୍ନୀ 

     ନାରୀ ହତ୍ୟାଠାରୁ ବଳି;

ବିବାହ ପ୍ରସ୍ତାବ       କି ରକମ ଭ୍ରମ

     ପାରୁନାହିଁ ଜମା କଳି ॥


କହନ୍ତି ନିଲୋର୍ଜୀ     ସର୍ବେ, ଆଧୁନିକ 

     ନାରୀ ପଥ ପ୍ରଦର୍ଶିକା;

ମୋ' ପଥେ ଗମିଲେ   ନାରୀ ସମାଜଟି 

     ବିଶୃଙ୍ଖଳିତ ହେବା ପକ୍କା ॥


ହେଲେ ମନେରଖ     ଆହେ ନରଗଣ

     ଚାଲିବନି ତୁମ୍ଭ ରାଜ;

ନାରୀଏ ଉଠିବେ     ସଂଗ୍ରାମ କରିବେ

     ଯେହ୍ନେ ଜନ ସାଥେ ଗଜ ॥


ସାମାନ୍ୟ ବିବାହ      ପ୍ରସ୍ତାବ ତ ଦେଲି

     ହେଲା କି ବେଦ ଅଶୁଦ୍ଧ;

ତୁମ୍ଭେ ନିଅନି କି      ବିବାହ ପ୍ରସ୍ତାବ 

     କୁହ, ଦେବା ଆଗେ ଅପବାଦ ॥


ପାର ନାହିଁ ଦେଖି     ନିଜ ଦୋଷ ତ୍ରୁଟି 

    ଆନେ ଦିଅ ପଙ୍କେ ପୋତି;

ମୋ' ଲାଗି ସିନା ସେ   ଦଶାନନ ବଧ

     ରାମାୟଣ ପୂର୍ଣ୍ଣାହୁତି ॥


 ଧନ୍ଯ ହେ ବାଲ୍ମିକୀ !    କେଉଁ ପୂଣ୍ୟ ଫଳୁଁ 

      ଦେଇଛ ଦିବ୍ୟ ଚରିତ୍ର;

ଭୟ ନାହିଁ ମୋର      ବାଦ ଅପବାଦ 

       ଜଗତ କଲ୍ୟାଣେ ରତ ।।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy