Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Prasanta Beuria

Abstract

4.3  

Prasanta Beuria

Abstract

ପ୍ରୟାସ ଓ ପ୍ରତୀକ୍ଷା

ପ୍ରୟାସ ଓ ପ୍ରତୀକ୍ଷା

1 min
147


ପ୍ରୟାସ ବଞ୍ଚିବାର - 

ଜୀବନ ପ୍ରତି ଅସମ୍ଭବ ପ୍ରେମ ପାଇଁ, 

ମଣିଷ ସେଇ ଚମତ୍କାର 

ସଂସାରରେ ରହିବାକୁ ଭଲ ପାଏ ।     

ବୟସର ଶିଖରରେ - ନିର୍ବାସିତ ଓ 

ଉପେକ୍ଷିତ ଅତୀତଟିଏ ହୋଇ -

ମୃତ୍ୟୁର ପଞ୍ଝାରେ ଆଲିଙ୍ଗନ ହୋଇ । 

 

ଅନୁଭବ କରେ ଶୂନ୍ୟତା - 

ଯେଉଁଠି ଉତ୍ତାଳ ସମୁଦ୍ର 

ଧାଇଁ ଆସିଥିଲା ଦିନେ ଦିଗ୍ ବଳୟକୁ, 

ଚୁମ୍ବନ ଦେବା ପାଇଁ ।

ସେଠାରେ ଏବେ ଏକ ନିସ୍ତବ୍ଦ    

ସମତଳ ପୃଥିବୀ ;  

ଯେଉଁଠି ଶରୀର ନିତି ପାଦ ଥାପେ ,

ନିଜ ଓଜନ ସହ  

ଆଗକୁ ଗତି କରେ ଓ  

ସାମନାର ମଣିଷକୁ ମିଛ କହେ -

"ସେ ଭଲ ଅଛି । "


ପ୍ରତୀକ୍ଷା - ଆଗରେ ଥିବା  

ସେଇ ସୁନ୍ଦର୍ ଇଲାକା,          

ଦାର୍ଶନିକ କୃଷ୍ଣର ବୈକୁଣ୍ଠ।  

କିନ୍ତୁ ଉତ୍ତର ଆକାଶର ଧ୍ରୁବ ତାରା,  

ଏବେ ଆଉ ଦିଶୁନାହିଁ

ପଥ ଦେଖାଇବାକୁ ।  


ସମୟ ଆସିବ -

ଯେତେବେଳେ ଯନ୍ତଣାରେ ଆଣ୍ଠୁ, 

ପାଦକୁ ଚାଲିବାକୁ ମନା କରିଦେବ ।  

ଦୁର୍ବଳ ହାତ ଭୋକର ଭାତ ଗୁଣ୍ଡା,

ପାଟିକୁ ନେବାକୁ ମନା କରିଦେବ ।  

ଶୋଷର ଶୁଖିଲା ଓଠ ପାଣି ବିନା, 

ଫାଟି ଯାଇ ଲୁଣିଆ ରକ୍ତ ବୋହିବ ।  

ଆଉ ଆଖିକୁ କେବଳ ଦୂରରେ ଉଡୁଥିବା, 

ଶାଗୁଣା ମାନଙ୍କର ଲମ୍ବା ଡେଣା ଦେଖାଯିବ !   


ବିରାମ ନେବାକୁ ଥିବା କ୍ଲାନ୍ତ ଜୀବନକୁ ପାଖରୁ ଦେଖି, 

ଯେତେବେଳେ ଶରୀର ଜଡ଼ ହୋଇ ଆସୁଥବ ; 

ଚେତନା ଓ କୋମା ମଝିରେ,  

ବାକି ଥିବା ଇଛା ମାନଙ୍କର,  

ଶେଷ ହିକ୍କା ଉଠିବ । 


ଏହାପରେ ବହୁତ ହାଲକା ହୋଇ ଯାଇ, 

ବଞ୍ଚିବାର ପ୍ରୟାସ ମାନେ; 

ଡେଣା ମେଲାଇ ଉଡି ଯିବେ ବହୁତ ଦୂରକୁ । 

ଜୀବନକୁ ଖୋଜିବାକୁ - 

ପୁନଶ୍ଚ -

ଆଉ ଥରେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract