ମୁଁ ନୁହେଁ ମୁଁ
ମୁଁ ନୁହେଁ ମୁଁ
ମୁଁ ନୁହେଁ ଏକ ମୁକ୍ତ ବିହଙ୍ଗ
ଉଡି ବୁଲିଯିବି ଟିକେ,
ପକ୍ଷ ମୋର ଆଜି କ୍ଷତାକ୍ତ ହୋଇଛି
ସାହସ ନାଇଁ ମୋ ପାଖେ ।
ମୁଁ ନୁହେଁ କେଉଁ ଶିଳ୍ପୀ ର କୋଣାର୍କ
ଆଖି ଲାଖିଯିବ କା'ର
ରାସ୍ତା କଡେ ଛିଡା ଭଙ୍ଗା କୋଠା ଘର
ଭୁତ କୋଠି ଭାବି ପାର ।
ମୁଁ ନୁହେଁ ଏକ ସୁନ୍ଦର ବଗିଚା
ପ୍ରଜାପତି ମନ କିଣା
କଣ୍ଟକିତ ଭରା ଶୁଷ୍କ ଅରଣ୍ୟ
ସମସ୍ତ ଙ୍କୁ ଯାହା ଜଣା ।
ମୁଁ ନୁହେଁ କେଉଁ ସ୍ରୋତସ୍ୱିନୀ ଟିଏ
ମେଣ୍ଟାଇ ପାରିବି ଶୋଷ,
ମରୁ ମରୀଚିକା ପାଲଟି ଯାଇଛି
ଦେବି ନାହିଁ କାହା ଦୋଷ ।
ମୁଁ ନୁହେଁ କାହା ସୁଖର କାରଣ
ଭରିଦେବି ଟିକେ ଖୁସି,
ଜଳୁଛି ମୁଁ ନିଜେ ଜାଳିଦେବି ସବୁ
ପଛରେ ହୋଇବି ଦୋଷୀ ।
ମୁଁ ଆଜି ଆଉ ମୁଁ ହୋଇ ନାହିଁ
ହୋଇଛି ଜିଅନ୍ତା ଶବ,
ମୋ ଭିତରୁ ମୋତେ କାଢି ଫିଙ୍ଗିଦେଇ
କରୁ ଅଛ କେତେ ଗର୍ବ ।