Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pranati Acharya

Romance Tragedy

4  

Pranati Acharya

Romance Tragedy

କୁଆଁରିର ସ୍ୱପ୍ନ

କୁଆଁରିର ସ୍ୱପ୍ନ

1 min
459


ଆଜିବି ଜଳୁଛି ଭସ୍ମ ସ୍ତୂପ ପରେ

ନିରୀହ ପ୍ରାଣର ଅନ୍ତିମ ଜୁଇ,

ବିଶ୍ୱାସ ହଜିଛି ବିଶ୍ୱ ଦରବାରେ

ଦିଗହରା ଆଜି ସପନ ଭାଇ ||


ମର୍ମେ ମର୍ମେ ଆଜି ଧର୍ମ କାନ୍ଦୁଅଛି

ମାନବବାଦର କବର ଦେଇ

ନିରବ ସାଜିଛି ଆତ୍ମ ବିଶ୍ଳେଷଣ

ସମାଜୁ ସଂସ୍କାର ଦୂରେଇ ଦେଇ ||


ପଥପ୍ରାନ୍ତ ଆଜି ଅଶାନ୍ତ ଅଗମ୍ୟ

ହା- ହା- କାର ନର ପିଚାଶ ପାଇଁ,

କେବେ ବା ଫେରିବ ଗାନ୍ଧୀଙ୍କ ସପନ

ଅହିଂସା ସତ୍ୟର ବାରତା ନେଇ ||


ଜୀବନ ଜୁଇରେ ଜଳୁଛି ଯୌବନ

ଆଜିର ସପନ କାଲିକି ନାହିଁ

ସଭ୍ୟ ସମାଜର ଅସଭ୍ୟ ଚଳଣି

ସରଳେ ବଞ୍ଚିବା ଜଟିଳ ଭାଇ ||


ମନଶ୍ରାଦ୍ଧ ମେଣ୍ଟେ କ୍ରୂର ବ୍ୟଭିଚାରେ

ଧରା ପାଲଟୁଛି ନରକ ପେଣ୍ଠ

ନରାଧମେ ଏଠି ରାଜୁତି କରନ୍ତି

ନରର ଶୋଣିତେ ରଞ୍ଜିତ ବାଟ ||


କୋଉଁଠି ହଜୁଛି କୁଆଁରୀର ସ୍ୱପ୍ନ

ଭ୍ରୂଣ ଶୋଇଯାଏ ଅଚିନ୍ତା ନିଦ୍ରେ

ପରିଚୟ ଖୋଜେ କଅଁଳ ଶୈଶବ

ଗୁମୁରି କିଶୋରି ପରାଣ କାନ୍ଦେ ||


ଶିଷ୍ଟତା ବଞ୍ଚିଛି ଷଠ ପରିଚୟେ

ସାଧୁତା କୁମ୍ଭୀର କାନ୍ଦଣା ଯେତେ

ନ୍ୟାୟ ଖୋଜିଖୋଜି ନିରିହ ବିଚରା

ଦିଗହରା ହୋଇ ମୁଣ୍ଡଟା ପିଟେ ||


ଉଠରେ ଉଠୁ ତୁ ଅମୃତ ସନ୍ତାନ

ଜାଗିଉଠ ଆରେ ଆସିଛି ବେଳ

ମାତା ହସ୍ତୁ ନେଇ ତୀକ୍ଷ୍ଣ କରବାଳ

ସିଂହ ଠାଣି ନେଇ ମହିଷା ଦଳ ||



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Romance