Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ajit Kumar Raut

Abstract

4  

Ajit Kumar Raut

Abstract

ଦେଖି ଲାଗେ ଖୁସି

ଦେଖି ଲାଗେ ଖୁସି

1 min
226


ନୁହେଁ ମୋର ଖୁସି ନିଜସ୍ଵ ପାଇଁରେ 

ଆନନ୍ଦ ବିଚ୍ଛିନ୍ନାଞ୍ଚଳ

ଓଡ଼ିଆ ମୁଁ ଜଣେ ସମ୍ମାନ ପାଉଛି

କରିଛି ଭିନ୍ନ ଉତ୍କଳ ।


ଛାଡି ନାହିଁ ଏଠି ନିଜ ମାତୃଭାଷା

ଭୁଲି ନାହିଁରେ ଉତ୍କଳ

ରହି ପଛୁ ପରା ଭାଗ୍ୟ କୁ ଆଦରି

ଯନ୍ତ୍ରଣା ସହି ସକଳ ।


ଶିକ୍ଷା ରତ୍ନ ପରା ଜନନୀର ଭାଷା

ମିଳୁ ଏ ସିଂହଭୂମିରେ

ଅଜ୍ଞାନୀ ମୁଁ ମୂର୍ଖ କବିତା ଲେଖୁଛି

ମାତୃଭାଷା ସୁରକ୍ଷାରେ ।


ମାତୃଭାଷା ବିନୁ ଜୀବନ ଟି ବୃଥା

ଦେଇ ଥିଲେ ଶିକ୍ଷା ଗୁରୁ

ଲେଖୁଛି କବିତା ବୃଦ୍ଧ ବୟସରେ

କରି ଅଛି ତାହା ଶୁରୁ ।


ଦୁଃଖ କଷ୍ଟ ଅତି ହେବାରୁ ବିଚ୍ଛିନ୍ନ 

ବିଚ୍ଛିନ୍ନାଞ୍ଚଳ ବୁ ଝୁ ଛି 

ଅଛନ୍ତି ଆନନ୍ଦେ ଉତ୍କଳେ ଓଡ଼ିଆ

ଆମକୁ କିଏ ଜାଣୁଛି ।


ଯେଉଁକ୍ଷେତ୍ରେନାହିଁ ଶିକ୍ଷାମାତୃଭାଷା

କେଉଁ ମୂଲ୍ୟ ତାହାଙ୍କର

ଅବା କେଉଁ ମୂଲ୍ୟ ନୂଆଶିକ୍ଷାନୀତି

ଅମୃତ କାଳ ତାଙ୍କର ।


ଧ୍ୟାନ ରଖିଛନ୍ତି ଜଗାକାଳିଆରେ

ଓଡ଼ିଆ ଆରାଧ୍ୟ ସେହୁ

ଜାଳିବେ ନିଶ୍ଚୟ ଶିକ୍ଷାର ପ୍ରଦୀପ 

ମନରେ ଭରସା ବହୁ ।


କର ପ୍ର ତି କା ର ଦେଶର ପ୍ରଧାନ

କର କେନ୍ଦ୍ର ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରୀ

ଚାହିଁ ଦିଅ ନେତ୍ରେ ହେ ଚକାନୟନ

ହେଉ ମାତୃଭାଷା କ୍ରାନ୍ତି ।


ଶିକ୍ଷା ଜ୍ଞାନ ମିଳୁ ଓଡ଼ିଆ ଙ୍କୁ ଆମ

ଶିକ୍ଷକ ବ୍ୟବସ୍ଥା ହେଉ

ହେଉ ଝାଡ଼ଖଣ୍ଡେ ବହିର ମୁଦ୍ରଣ 

ଶିକ୍ଷା ନୀତି ଗୁଞ୍ଜୁ ଥାଉ ।


ଯଦି ନାହଁ ହୃଦେ ଜନନୀର ଭାଷା

ନାହିଁ ହୃଦେ ରାଷ୍ଟ୍ର ପ୍ରେମ

ପଶୁର ସମାନ ଜୀବନ ବ୍ୟତୀତ 

ନାହିଁ ଯଦି ସତ୍ୟ କର୍ମ ।


ନାହିଁ ବି ଚ ଳି ତ ଧର୍ଯ୍ୟ ଅଛୁ ରଖି 

ସାକାର ହୋଇବ ବୋଲି 

ଅଧିକାର ନିଶ୍ଚେ ପାଇବେ ଓଡ଼ିଆ 

ହୋଇବ ଶିକ୍ଷାର ହୋଲି ।


ଉଚିତ ସମୟ ଅମୃତ ଏ କାଳ

ପ୍ରଧାନ ଆମ ବୁଝିବେ

ଗୌରବର ଗାଥା ବିଶ୍ବେ ଗୁଞ୍ଜୁ ଅଛି

ଆମରି କଥା ଜାଣିବେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract