Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Manorama Mohanty

Abstract

4  

Manorama Mohanty

Abstract

ଭିଜା ମାଟିର ବାସ୍ନା

ଭିଜା ମାଟିର ବାସ୍ନା

2 mins
186



କେତେଦିନ ହେଲା ଦେଖାନାହିଁ ନଭେ 

   ଧରାର ସୁପ୍ରିୟ ଜୀବନ ତାରା 

କନକ କିରଣେ ରଞ୍ଜୁନାହିଁ କିମ୍ପା 

  ସୁରୁଚି ଆଭାର ରକ୍ତିମ ଧାରା ।


ପ୍ରାଚୀଭାଲପଟେ ଦେଖାଯାଉନାହିଁ 

   ପାଟଳ ସିନ୍ଦୂର ରକ୍ତିମ ଟୀକା 

ଧଳା ପଣତ ରେ କିଏ ଢାଙ୍କିଅଛି 

   ଶୁଭ୍ର ପ୍ରତ୍ୟୁଷର ସୁ -ଆବାହିକା ।


ଅଭିମାନୀ ସିନ୍ଧୁ ଆଡ଼ରୁଷା ପଣେ 

   ଭାନୁ ଉଗ୍ର ତାପେ ଆହତ ହୋଇ 

ଅଞ୍ଚଳ ବାସକୁ ଆକାଶେ ଉଡାଇ 

  ଖେଳୁଥିଲା ସଙ୍ଗେ ସମୀରସହୀ ।


ନାୟକ ର ପ୍ରେମ ତାପର ଆଭାଷ 

  ଦିନୁ ଦିନ କ୍ରମେ ଅଧିକ ହେଲା 

ଅସ୍ଥିର କରାଇ ଅର୍ଣ୍ଣବ ତନୁ କୁ 

  ତାପରେ ତାପିତ କରି ମାରିଲା ।


ଅସହ୍ୟ ଉତ୍ତାପେ ଅଙ୍ଗବାସ ତେଜି 

   ସିକ୍ତବାସ ସବୁ ଉଡାଇ ଦେଇ 

କହୁଛି, ବଲ୍ଲଭ!ଦହନାହିଁ ତାପେ 

   ସହିବାର ଶକ୍ତି ଆଉ ମୋ ନାହିଁ ।


ଧଳା, କଳା, ନୀଳ, ଧୂସର ପିନ୍ଧାଣି 

  ରଙ୍ଗ ବେରଙ୍ଗର ଯାଉଛି ଭାସି

କେତେବେଳେ ରବି ଉଙ୍କି ମାରୁଅଛି 

  ଶାଢ଼ୀ ଫାଙ୍କେ ଫାଙ୍କେ ମୁରୁକି ହସି ।


ସାଗର କହୁଛି, ହେ ପ୍ରିୟ ନାଗର 

  ଦୁଃଖ ତୁମ ବିନା ବୁଝିବ କିଏ

 ତପତ ସଂତାପେ ଦହ୍ୟ ହୋଇ ପ୍ରାଣେ 

  ଉତ୍ତାପ ନିର୍ଗତ ହେଉଛି ଦେହେ ।


ଶୁଖିତ ଗଲାଣି ନିର୍ଯ୍ୟାତନା ଦୁଃଖ 

  ଦେହ ମୁଣ୍ଡ ହାତ ଗଲାଣି ସିଝି 

ଲୋମ ଅନୁଲୋମ ପୋଡି ତ ଗଲାଣି 

   ଚାହିଁଛି ପାଦପ ବାରିକୁ ହେଜି ।


ଆଉ ଆସନାହିଁ ଦୂରେ ରହିଥାଅ 

   ଏହି କେତେଦିନ ଦିଅ ଦୂରାଇ 

ପାର ଯଦି ତୁମେ ସ୍ରଷ୍ଟାଙ୍କୁ ଆକୁଳେ 

  . କହ ଦେବେ ବାରିଧାରା ଝରାଇ ।


ପ୍ରିୟା ର ଆକୁଳ ମିନତୀ ଲାଗିଲା 

  ଧବର ମରମେ ହୋଇଣ ଗାର 

ଆକୁଳେ ସ୍ରଷ୍ଟାଙ୍କୁ ଭାନୁ ଜଣାଇଲେ 

  ଜଳ ବରଷିଲା ଧାରକୁ ଧାର ।


ଆସିଲା ଶ୍ରାବଣ ଝର ଝର ତାନେ 

   ଝରାଇ ଧରାକୁ ଦେଲା ତିନ୍ତାଇ 

ଖାଲ ନଈ ନାଳ ତଡାଗ ସାଗର 

   ଉଣା ଯହିଁ ଥିଲା ଦେଲା ପୁରାଇ ।


ଶୀତଳ ହୋଇଲା ମେଦିନୀ ର ତନୁ 

  ଭିଜା ମାଟି ବାସ୍ନା ଆହାଃ କି ଭଲେ 

ଛୋଟ ବଡ ଯେତେ ଲତା ଆଉ ଗୁଳ୍ମ 

  ଯହିଁ ଯିଏ ଥିଲେ ଉଠି ବସିଲେ ।


କେଉଁ ଆଡେ ଥିଲେ କୀଟ ପତଙ୍ଗ ରେ 

   ଏକଜୁଟ ହେଲେ ମାଳକୁ ମାଳ 

କିଏ ନୂଆ ପତ୍ର କିଏ ଫୁଲ ମଧୁ 

 . ଖାଇ ଗଲେ ହୋଇ ଆନନ୍ଦେ ଭୋଳ ।


ବରଷା ର ପାଣି କୂଳ ଖାଉଥିଲା 

  ବିଲ ହିଡ଼ ସବୁ କରିଣ ଏକ 

ଆଗ ପଛ ହୋଇ ଖେଳୁଥିଲେ ମାଛ 

  ଗୀତ ଗାଉଥିଲା ଆନନ୍ଦେ ଭେକ ।


ଅବିରାମ ଝରା ବାରି ର ନିନାଦେ 

  କଥା ଶୁଭୁଥିଲା ବହୁତ ଧୀର 

ହଳୁଆ ସାଥୀକୁ ଡାକି କହୁଥିଲା 

  ହଳ ଫିଟା ଏବେ ହେଲା ଉଛୁର ।


ଝପ ଝପ ପାଣି ଯାଉଥିଲା ଝରି 

   ରିମିଝିମ ତାନେ ବୃକ୍ଷେ ଝୁଲାଇ 

କାଲୁଆ ପବନ ସାଇଁ ସାଇଁ ବାଜି 

ଦେଉଥିଲା ଦେହ ମନ ଥରାଇ ।


ଯହିଁ ଦେଖ ତହିଁ ଅତି ଜଳେ ମହୀ 

  ସାଗର ସମ୍ପଦେ ହୋଇଣ ଧଳା 

ଭିଜାମାଟି ବାସ୍ନା ମନ ମୋହିନିଏ 

  ସବୁ ଗଛ ପତ୍ର ଦିଶେ ଶ୍ୟାମଳା ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract