Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Balaram Sethi

Abstract

3  

Balaram Sethi

Abstract

ଅନୁଚିନ୍ତା

ଅନୁଚିନ୍ତା

1 min
178


  

   ବିହଙ୍ଗମ ଗଣ ଉଡ଼ି ନାନା ରଙ୍ଗେ

   କରି କେଁ କଟର ରଡି

   କ୍ଷେତ ପରେ ଖାଦ୍ୟ ଖାଇଥାନ୍ତି ବସି

   ସଂଧ୍ୟା ପୂର୍ବରୁ ବାହୁଡ଼ି ।


   କଳ ରବ କରି  ପଲ୍ଲୀ ବୃକ୍ଷ ଡାଳେ

   ହୋଇ ସମବେତ ମେଳି

   ମେଦିନୀ କମ୍ପାନ୍ତି ପକ୍ଷୀ ଉଚ୍ଚ ସ୍ୱରେ

   ଲାଗି  ଥାଏ ତ ଗହଳି ।


   ଆମ ଗାଁ ର ସେ  ଜମିଦାର ବାବୁ

   ବସି ଘର ଅଗଣାରେ

   ବିଚାର କରନ୍ତି ଫସଲ ସୁରକ୍ଷା

   କରିବେ କି ପ୍ରକାରେ ।


   ବିରି ଓ କୋଳଥ ଗହମ ମାଣ୍ଡିଆ

   ମକା ଧାନ ଚାଷ କରି

   ଜମିଦାର ବାବୁ ନିଯୁକ୍ତି କରିଲେ

   କେତେ ସାମନ୍ତ ପ୍ରହରୀ ।


   ଜାଲ ବସାଇବ  ପକ୍ଷୀଙ୍କୁ ଧରିବ

   ମୋ ପାଶେ ଧରି ଆଣିବ

   ମୋ ଦରବାରରେ ବିଚାର କରିବି

   ଦୋଷୀ କୁ ଦଣ୍ଡ ମିଳିବ ।


   ଜାଲ ଦେଖି ପକ୍ଷୀ ଆସିଲେନି କ୍ଷେତେ

   ଗୋଟିଏ ପକ୍ଷୀ ଧରିଲେ

   ଜଗୁଆଳି ମାନେ  ଧରି ନେଇ ଯାଇ

   ପକ୍ଷୀ କୁ ହଜାର କଲେ ।


   ଦଣ୍ଡ ଦେବା କଥା  ଶୁଣି ପକ୍ଷୀ ଟିଏ

   କାକୁତି  ମିନତି  କରେ

   ହଜୁର୍ ପ୍ରଥମେ  ମୋ କଥା ଶୁଣନ୍ତୁ

   ଦଣ୍ଡ ଦେବେ ମୋତେ ପରେ ।


   ଏ ବିସ୍ତୀର୍ଣ୍ଣ କ୍ଷେତ ମୁ ଛୋଟିଆ ପକ୍ଷୀ

   କଣ ବା ଖାଇ ପାରିବି

   ଦୁଇ କେଣ୍ଡା ଧାନ  ମାତ୍ର ଖାଇ ଥାଏ

   ଛଅ ଛିଞ୍ଚା ଥଣ୍ଟେ ଧରି ।


   ଦୁଇ ଛିଞ୍ଚା ମୋର  ବୃଦ୍ଧ ପିତା ମାତା

   ଦୁଇ ଛିଞ୍ଚା ମୋ ଶାବକ

   ଆଉ ଦୁଇ ଛିଞ୍ଚା ମୋ ପାଖ ପଡୋଶୀ

   ରୋଗା ଗ୍ରସ୍ଥେ ଥାନ୍ତି ପାଖ ।


   ଜୀବନ ରେ ଯଦି  ଏତିକି ନ କରେ

   ତେବେ ମୋ ଜୀବନ ବ୍ୟର୍ଥ

   ଉପଯୁକ୍ତ ତତ୍ତ୍ଵ ଶୁଣି ପକ୍ଷୀ ଠାରୁ

   ଜମିଦାର ଅସ୍ତ ବ୍ୟସ୍ଥ ।


   ଜୀବ ଧର୍ମ ପାଳି ଜୀବନ ରଖିଛି

   ପ୍ରତ୍ୟେକଙ୍କୁ ଶିକ୍ଷା ଦେଇ

   ମୁକ୍ତ କରି ଦେଲେ ପକ୍ଷୀ କଥା ଶୁଣି

   ଏକାଗ୍ରତା ଚିତ୍ତ ହୋଇ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract