Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pradeep Kumar Panda

Inspirational

4  

Pradeep Kumar Panda

Inspirational

ଆ ଫେରିଯିବା ଗାଆଁ କୁ

ଆ ଫେରିଯିବା ଗାଆଁ କୁ

1 min
200


ଆ ଫେରିଯିବା ଗାଆଁକୁ

ଆପଣେଇ ମାଟି ମାଆକୁ

ସହରୀ ଜୀବନ ସଙ୍କଟ ରେ ଏଠି

ରୋଗୀ ସେବା ଖାଲି ନାଆଁକୁ ।


ଅମ୍ଳଜାନ କିଲୋ ହଜାରେ

ସହଜେ ମିଳୁନି ବଜାରେ

ପ୍ରଦୂଷିତ ବାୟୁ ପ୍ରଶ୍ୱାସରେ ନେଉ

ତୁଣ୍ଡି ବାନ୍ଧି ନିଜ ମୁହଁରେ ।


କଳ କାରଖାନା ଚାଲୁନି

ଦୋକାନ ବଜାର ଖୋଲୁନି

ଖଟିଲେ ଖାଇବୁ ଘରଭଡା ଦେବୁ

କାମକୁ କେହିବି ଡାକୁନି ।


ଭୋକ ଉପାସରେ ମରୁଛୁ

କରୋନା ଭୟରେ ଥରୁଛୁ

ଲକ ଡାଉନ, ସଟ ଡାଉନ

ପୋଲିସି ପାହାର ଡରୁଛୁ ।


ଗାଁ ଟା ଆମର ବଢ଼ିଆ

ଚାରିକଡେ ଖୋଲା ପଡ଼ିଆ

ଚଲା ବୁଲା ପାଇଁ କଟକଣା ନାହିଁ

ନାହିଁ ଗଣ୍ଡଗୋଳ ଅଡୁଆ ।


ସକାଳ ସିନାନ ନଈ ରେ

ଖରାବେଳେ ତୋଟା ଛାଇରେ

ସଜ ପଖାଳକୁ ସଜନା ଛୁଇଁ

ଖାଇକି ମାରିବା ହାଇରେ ।


କଷି ତାଳ ସଜ ଡାକୁଛି

ନାଲି କୃଷ୍ଣଚୂଡା ହସୁଛି

ଠାକୁରାଣୀ ମାଳ କାଠ ଚମ୍ପାଫୁଲ

ମହ ମହ ହୋଇ ବାସୁଛି ।


ସଞ୍ଜୁଆ ଶୀତଳ ପବନ

ଦେହକୁ ମଳୟ ଚନ୍ଦନ

ଯୁଇ, ଜାଇ, ହେନା, ମଲ୍ଲୀ, ମାଳତୀ ରେ

ସାଉଁଟିବା ସୁଖ ସପନ ।


ଚାଉଳ ମିଳୁଛି ଟଙ୍କାରେ

ବିରି ଓ କୋଳଥ ଛୁଙ୍କରେ

ଚେପଟା କଦଳୀ, ପଣସ କଠା

ଅମୃତଭଣ୍ଡା ବାଡ଼ିରେ ।


ତାତି ଲାଗିବନି ଗାଆଁ ରେ

ମାଟି ଘର ନଡ଼ା ଛାଆରେ

ଘରେ ଘରେ କୂଅ ବାଡ଼ିରେ ପୋଖରୀ

ସୁଲୁ ସୁଲିଆ ବାଆରେ ।


ପ୍ରକୃତି କୋଳରେ ବଞ୍ଚିବା

ବିଷ ବଳୟରୁ ଘୁଞ୍ଚିବା

ମୁକ୍ତ ଆଲୋକ, ଶୁଦ୍ଧ ଅମ୍ଳଜାନ

ବଳକା ଆୟୁଷ ସଞ୍ଚିବା ।


ଖଟିବା ଆପଣା ଭୂଇଁରେ

ଦାଦନ କୁ ଯିବା କାହିଁରେ

ପରିଶ୍ରମ କରି ସୁନା ଫଳାଇବା

ଅଭାବ ରହିବ ନାହିଁରେ ।


ଜନମିଛି ଯେଉଁ ମାଟିରେ

ଅଭାବ ହେବନି ରୁଟିରେ

ସାଇ,ଭାଇ,ବନ୍ଧୁ ଶହେ କାନ୍ଧ ଦେବେ

ମରିଗଲେ ତା' ର ପିଠିରେ ।


ପରିବାର ପିଲା ଛୁଆଙ୍କୁ

ଦେଖୁଥିବା ତାଙ୍କ ମୁହଁକୁ

ଦିନକୁ ପଛକେ ବଖତେ ଖାଇବା

ଆ ଫେରିଯିବା ଗାଆଁ କୁ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational