Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shraddha Gulmire

Inspirational

3  

Shraddha Gulmire

Inspirational

शिवाजी राजे

शिवाजी राजे

1 min
186


माँसाहेब जिजाबाई

पिता श्रीशहाजीराजे

केला संस्कार उदंड

देशभर कीर्ती गाजे --१


शिवनेरी किल्ल्या वर

शिवाजीचा जन्म झाला

यशवंत कीर्तिवंत

पुत्र भोसल्यांचा आला ---२


निश्चयाचा महामेरू

साऱ्या जनाचा आधार

पुण्यवंत नितिमंत

सांभाळती कारभार --३


हर हर महादेव

अशी घोषणा करत

घेऊसंगे मावळ्यास

लढा खंबीर लढत ---४


अफजल खान यांचा

हुशारीने वध केला

अन्यायाचा प्रतिकार

न्याय निवाड्याने झाला --५



Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Inspirational