Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shraddha Gulmire

Inspirational

3  

Shraddha Gulmire

Inspirational

राणी लक्ष्मीबाई

राणी लक्ष्मीबाई

1 min
654


महाराष्ट्र ची मनकर्णिका

भागीरथी बाई पोटी जन्मल्या

या थोर वीर राणी

गंगाधरराव च्या पत्नी झाल्या १


इंग्रज झाशी साठी

सैन्या सह लढावयास आली

मेरी झाशी नही दूंगी

राणीने घोषणा केली --२


दत्तक पुत्र दामोदर

पाठीशी घेऊन निघाल्या

इंग्रजविरुद्ध लढण्यासाठी

राणी सज्ज झाल्या --३


अखेरच्या श्वासापर्यंत

राणी लक्षुमी बाईलढली

महान शूर वीरेची

18जून 1857ला ज्योत विझली -----४



Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Inspirational