Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

kalpana dhage

Fantasy Inspirational

3  

kalpana dhage

Fantasy Inspirational

निसर्ग वर्णन

निसर्ग वर्णन

1 min
200


मन ओढले अंगणी

शोभा आली ठेंगणी

चाल मृगनयनी

चंद्रकला शांत सदनी !

जशी मोहक कस्तुरी

पाहूनी झाली बावरी

ऋतु राणी हासरी

वाजविते बासरी !

चाफेकळी नाक असलेली

सुंदर तनु ल्याली सावली

हिरवेगार मखमली वस्त्र

यातच शोभे मनमोहक अस्त्र !

या सुंदरीचे करून वर्णन

कवि प्रतिभा उजळली

अन् लेखणी झळाळली

प्रतिभाशक्तीची !


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Fantasy