Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rajendrakumar Shelke

Romance

4.0  

Rajendrakumar Shelke

Romance

झुकले अंबर

झुकले अंबर

1 min
275


**********************

सांज सकाळी

सागर *किनारी*

सहज पाहिले

त्या *क्षितिजावरी.*


मन वेडावले

पाहून *नजारा,*

तिथेच मिळते

धरणी *सागरा.*


तो विलोभनीय

निसर्ग *सोहळा,*

अंतरी दाटला

भावनेचा *मळा.*


क्षितिजावरती

झुकले *अंबर,*

आनंदात झुले

प्रेमाची *झालर.*


अलगद वारा

हळूच *शिरला,*

सागर किनारी

स्पर्शून *मनाला.*


सूर्य प्रतिबिंब

मनात *भरले,*

त्या रम्य किनारी

अंबर *झुकले.*

------------–-----------------


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Romance