Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anita Mandilwar Sapna

Abstract Inspirational

4  

Anita Mandilwar Sapna

Abstract Inspirational

उपदेश

उपदेश

1 min
315


महावीर स्वामी के उपदेश

नमन बारंबार महावीर है

दिया जो बहुमूल्य उपदेश ।

बड़ा धर्म अहिंसा यहाँ है

दया भाव साथ समावेश ।।

बुरा किया या अच्छा जो किया

हम सभी यहाँ जायें भूल ।

आत्मा की बात अब मान लो

पग कंटक चुभे नहीं शूल ।।

लालच, द्वेष मानव गुण है

इससे बड़ा नहीं यहाँ भीख ।

आसक्ति, नफरत, घमंड, क्रोध

इससे दूर ले रहना सीख ।।

अपना लें हम इन बातों को

जीवन का तो यह है सार ।

दूर रहें गलत बातों से

हृदय से तभी हो सत्कार ।।



Rate this content
Log in