Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

GOPAL RAM DANSENA

Abstract Inspirational

4  

GOPAL RAM DANSENA

Abstract Inspirational

तू गुमान न करना

तू गुमान न करना

1 min
232


यहां परिवर्तित है हर चीज़

यहां हर चीज़ का नव बीज़

यहां बीज़ नहीं शास्वत

शास्वत का न अपमान करना

तू कभी गुमान न करना

अन्तर छल न दुराव रखना

सब से प्रेम भाव तू रखना

इस भव में चाव तू रखना

सद्भावना का सम्मान करना

तू कभी गुमान न करना

न यहां थाती कोई

न दुखे छाती कोई

चल अचल जड़ जीव सब

कोई रहे न रहे, तू न रहे जब

सम भाव रख ईश गुणगान करना

तू कभी गुमान न करना।


Rate this content
Log in