Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mithilesh Tiwari

Abstract

4.7  

Mithilesh Tiwari

Abstract

सत्य की पुकार

सत्य की पुकार

1 min
273


पुकारता है सत्य आज

पुकारती मां भारती।

आन बान शान लाज

को द्वेष-शक्ति मारती।।


निछंल छंद बने राज 

मानवता है कराहती।

इमान मान दान काज

को क्लेष - युक्ति काटती।।


 सत्ता के सजे साज

आम जनता है आहती।

सत्यभान ज्ञान जान राज

को रोष- भक्ति रोकती।।


कायदे -कानून हुए खाज

बाहुबलियों की आढ़ती।

अभिमान गान ध्यान ताज

को विशेष- शक्ति साधती।।


 बहुत गिरा चुकेगाज

अब आवाम है हुँकारती।

एलान ये जहान मान बाज

को आक्रोश- भुक्ति ललकारती।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract