Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

RAJNI SHARMA

Inspirational

4  

RAJNI SHARMA

Inspirational

सरोजिनी नायडू

सरोजिनी नायडू

1 min
231


विशिष्ट पहचान,

नारी शक्ति का अभिमान,

कोकिला सरोजिनी नायडू को,

अवतरण दिवस पर ,

कोटि-कोटि प्रणाम।।


लेखनी में अपा‌र योगदान,

बहुभाषाओं का ज्ञान,

किया साहित्यिक उत्थान,

राष्ट्र हितैषी नारी को,

शत-शत प्रणाम।


राजनीति के रण में,

दम खम दिखाकर,

बनाएँ अमिट निशान,

महान विभूति को,

कोटि-कोटि प्रणाम।


जन गण मन राष्ट्रगान का,

किया प्रथम सस्वर गान,

विश्वास जागृत करने वाली,

महिला राज्यपाल शान को,

शत-शत प्रणाम।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational