Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

डॉ दीप्ति गौड़ दीप

Inspirational

3  

डॉ दीप्ति गौड़ दीप

Inspirational

सरहदों पे सर दे गए

सरहदों पे सर दे गए

1 min
153




मुल्क की सरहदों पे जो सर दे गए l

ज़िंदा रहने का हमको हुनर दे गए l


उन शहीदों को कैसे भुलाएं कि जो ,

हिंद की शक्ल में प्यारा घर दे गए l


उनकी कुर्बानियों ने गज़ब कर दिया l

ज़िन्दगी भर को दर्दे-जिगर दे गए l


हम तो जाते हैं अहले-वतन खुश रहो ,

मरते-मरते सभी को खबर दे गए l


सर्द रातों में ख़ूं को जमाते रहे ,

हमको रौशन सुहानी सहर दे गए l      

है सलामत शहीदों से मेरा वतन ,


दीप’की रोशनी दर- बदर दे गए l



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational