Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chandan Kumar

Inspirational

4  

Chandan Kumar

Inspirational

सोचना तुझे ख़ुद है

सोचना तुझे ख़ुद है

1 min
479


संवरना तुझे ख़ुद है,

संभलना तुझे ख़ुद है,

गिरना तुझे ख़ुद है,

उठना तुझे ख़ुद है !


सोचना तुझे ख़ुद है,

ग़रीबी हटाना तुझे ख़ुद है,

अमीरी लाना तुझे ख़ुद है

हां, संवरना तुझे ख़ुद है !


तू जो भी है ख़ुद से है,

आज क्या हो, सोचना तुझे ख़ुद है,

मगर ये ज़माना तुझ से है,

और तू ज़माने में ख़ुद से है !


हां, सोचना तुझे ख़ुद है,

संवरना भी तुझे ख़ुद से है,

आस्था लाना तुझे ख़ुद है,

विश्वास जगाना तुझे ख़ुद है !


गिर गया जो उठाना तुझे ख़ुद है,

सही राह बताना भी तुझे ख़ुद है,

ख़ुद में जोश जगाना भी तुझे ख़ुद है,

ख़ुद को अमिट बनाना भी तुझे ख़ुद है !


अंत सुन, सोचना तुझे ख़ुद है,

संवरना भी तुझे ख़ुद है,

गिरना तुझे ख़ुद है,

उठना तुझे ख़ुद है !!



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational