Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sunil Gupta teacher

Inspirational

4.7  

Sunil Gupta teacher

Inspirational

राष्ट्रप्रेम गीत (23)

राष्ट्रप्रेम गीत (23)

1 min
500



मेरे देश के वीर जवानों , 

हमें नाज तुम्हारे ऊपर.

तुम्हारे होते न कोई , 

न खतरा देश के ऊपर..


तुम सौ पे एक अकेले , 

भारी पड़ते दुश्मन पर.

तुम्हें देख के दुश्मन भागें , 

गिर - गिर पड़ते इक ऊपर..


भारत के वीर सपूतों , 

तुमरी गाथा हरमुख पर.

संकट की घड़ी जब आये ,

तुम रहते हमेशा तत्पर।।


तुम अपने प्राण गंवाये ,

अपने झंडे के ऊपर.

झंडा अपना फहराये ,

जा - जाके धरा के ऊपर.


बलिहारी तुमपे जाऊं , 

है तुम्हरा नाम जुबां पर.

तुम जीते वतन की खातिर ,

और मरते वतन के ऊपर..



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational