Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Abhilasha Chauhan

Abstract

4  

Abhilasha Chauhan

Abstract

प्रकृति के रंगमनहरण घनाक्षरी

प्रकृति के रंगमनहरण घनाक्षरी

1 min
311


घटा घनघोर छाई,चली खूब पुरवाई।

धरती का मिटा ताप,आनंद उठाइए।।

पेड़-पौधे हरे-भरे,सरि-सरोवर भरे।

देख-देख हरियाली,तपन मिटाइए।।

मोर वन नाच रहे,चातक पुकार रहे।

बाग-बाग फूल खिले,ध्यान न हटाइए।।

प्रकृति बिखेरे रंग, देख-देख होते दंग।

जीवन का सार यही,इन्हें न कटाइए।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract