Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Hardik Mahajan Hardik

Inspirational

4.5  

Hardik Mahajan Hardik

Inspirational

प्रेम विहीन जीवन

प्रेम विहीन जीवन

1 min
251



प्रेम विहीन जीवन नहीं , 

जिसका कोई शब्द नहीं ।

बिन प्रेम विहीन है कहां,

जिस प्रेम का अर्थ नहीं ।


अर्थ जिसका प्रेम नहीं , 

व्यर्थ प्रेम ये अनुराग नहीं ।

हृदय अनंत काल जहां, 

प्रेम निश्चित अनुभव नहीं ।


विहीन हृदय योग्य जहां,  

निहित प्रेम वियोग नहीं ।

विहीन प्रेम अर्थात वहां, 

निश्चित प्रेम अधिक नहीं ।


निश्चय प्रेम मार्ग हो सही, 

जीवन विपरीत हो नहीं ।

प्रेम अनुराग सा हो वहां, 

जहां विहीन व्यर्थ नहीं ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational