Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

satender tiwari

Inspirational

4  

satender tiwari

Inspirational

नज़रिया

नज़रिया

1 min
275


कोई चंद खुशिया संभाल न पाया

कोई गम में भी मुस्कुराता रहा 

कोई लिए शिकायतों का पुलिंदा 

सिर्फ चंद जवाब तलाशता रहा।।


किसी ने रोटी दो टुकड़ों में बाँट ली 

कोई पकवान भी ढंग से न खा सका

निकलता रहा कमी हर निवाले पर 

कोई रोटी में स्वाद बेमिसाल पा गया।।


सुख और दुख नज़रिया है नज़रों का 

कोई सब कुछ पाकर खुश न दिखा

जिसको रोटी टुकड़ों में मिली खाने को 

वो कोटि कोटि धन्यवाद हज़ारों दे गया।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational