Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Uttirna Dhar

Inspirational Others

4.0  

Uttirna Dhar

Inspirational Others

मेरा भारत

मेरा भारत

1 min
148


चंदन समान मिट्टी है मेरे देश की,

मन करता है बार-बार तिलक लगाऊँ इसकी।

सोने की चिड़िया को लूटा गया कई बार,

फिर भी शत्रुओं का विफल रहा हर प्रहार।

वीर सपूत है कई इस देश की ,

जिन्होंने प्राणों को अर्पित कर के लौटाया है आजादी।

जल, थल, वायु हर ओर से हमले करने में,

दुश्मन हमेशा नाकाम हुए हैं ।

कई भाषाओं और संस्कृति से बना है वतन हमारा,

और इसकी तन और मन से सेवा करना दायित्व है हमारा।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational