Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Satish Chandra Pandey

Classics

4  

Satish Chandra Pandey

Classics

कुसुम खिलते हो तुम कैसे

कुसुम खिलते हो तुम कैसे

1 min
362


कुसुम खिलते हो तुम कैसे

तुम्हारी पंखुड़ियों में रंग 

बताओ ! भरते हैं कैसे।


कौन है ऐसा चित्रकार

या कारीगर रंगों का,

कौन है इतना भाव समझता

विलग-विलग रंगों का।


कुछ पंखुड़ियां अलग रंग की

कुछ पराग हैं अलग तरह के

उनमें उड़ते भंवर-पतंगे

अलग-अलग ढंगों के।


खुशबू अलग-अलग भरता है

कारीगर रंगों का,

करता है श्रृंगार तुम्हारे

चेहरे के भावों का।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics