Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Krishna Bansal

Abstract Classics Inspirational

4.2  

Krishna Bansal

Abstract Classics Inspirational

क्षणिका

क्षणिका

1 min
263


हम, सदैव हम ही से मिलने को

कतराते रहे 

डर था 

हमें आईना न दिखा दे।


हम दूसरों से

नज़दीक से मिलने को 

कतराते रहे 

डर था 

हमारी पोल खोल दें।


वैश्विक महामारी पहली बार 

नहीं फैली,

कोई न कोई वायरस 

आ जाता है

हर सदी में 

मानव जाति पर 

हमला बोलने,

तबाही मचाने।


कुदरत का असूल है,

आ जाती है यह

एहसास करवाने, 

मानव जितना मर्ज़ी

ताकतवर समझे 

स्वयं को,

प्रकृति के आगे शून्य है।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract