Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Abstract Drama Tragedy

4  

V. Aaradhyaa

Abstract Drama Tragedy

करा दो वैतरणी पार

करा दो वैतरणी पार

1 min
258



बसती मानवता जहां, जीवन निर्भय जान,

मानवमात्र की पहचान, दया धर्म का मान !


सुंदरतम काया हो भले, हृदय में हो वैरभाव,

दुष्ट कतरनी नित चले, पर हिय करती घाव !


ऐसे मानव से भला कहीं सांकल बंधा स्वान,

अपने स्वामी का रखे, जीवन प्राण का ध्यान !


निर्मल मानव से झरे, ज्यों मानवता का मेह,

वाणी मीठी सी सोम सी, मधुप कुसुम सा नेह !


दीन- हीन को देखते, पूछन हाल जो जाय,

सो नर देव समान है, जो परहित हो सुखाए !


सार्थक जीवन हुआ, जो दुःखियों से करे प्यार,

सेवादान से करा देते, बुजुर्गों को वैतरणी पार !




Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract