Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Radha Gupta Patwari

Romance

3  

Radha Gupta Patwari

Romance

कागज़ का जहाज

कागज़ का जहाज

1 min
11.9K


कागज के जहाज अंबर में उड़ रहें हैं ऐसे,

मेरे दिल के अरमान तड़प रहें हों जैसे ।


सोचा था जिन्दगी को बेहतर बनाऊंगा,

पर यह तो बत से बदतर बन गई हो जैसे ।


खुशियों से मिले एक अरसा सा हो गया,

कहीं घर का रास्ता तो भूल न गईंं हों जैसे।


इन कागज के जहाजों से संदेशा भेजा है,

ऐ खुदा कुछ करिश्मा कर मुझ पर भी ऐसा।


कागज के जहाज सा हल्का-सस्ता हो जाऊँ,

मैं भी तो अरमान सा उड़ जाऊँगा जैसे ।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance