Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shailaja Bhattad

Abstract Inspirational

3  

Shailaja Bhattad

Abstract Inspirational

जय दुर्गे मां

जय दुर्गे मां

1 min
235


करबद्ध अर्चना करें ।

आद्योपांत वरद हस्त रहे ।

नवप्रकाश से अंतर्मन भरे।

हो विस्तार खुशियों भरे।


सृष्टि का आधार है मां।

सुख सौभाग्य दात्री मां ।


यत्र तत्र सर्वत्र ,

साक्षात जय दुर्गे मां ।


छिन्न-भिन्न कर, 

करती दैत्यों का संहार मां ।

शक्ति स्वरूपा,

हम तेरे प्रतिबिम्ब माँ ।


मां तेरे ही प्रतिबिंब सब ।

मिला मनोबल,

बनी आस्था तुझमें जब।


 ढाल, तलवार तो,

 मां के खिलौने हैं।

 मां के मनोबल के आगे ,

 दैत्य सभी बौने हैं ।


पग- पग पर माँ ने दीप जलाए। 

चाहे हो बादल कितने ही छाए।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract