Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

जाति और धर्म

जाति और धर्म

1 min
224



जात-पात और ज्ञान-मान का

मत करना अभिमान।

मानव जात है इंसान धर्म की

चाहे पढ़ ले गीता या क़ुरआन।


सोच-सोच के समझ ले यारा

अपनी राह पर हक है तुम्हारा

हार है तेरा अपना वरदान

कर्म से तेरा हो सम्मान।।


जात-पात और ज्ञान-मान का

मत करना अभिमान।


जन विकास में सदाचार का 

सदैव हो सम्मान।।

ये रंग तेरा वो रूप मेरा 

क्या ये है हमारी पहचान?..


जात-पात और ज्ञान-मान का

मत करना अभिमान।

मानव जात है इंसान धर्म की

चाहे पढ़ ले गीता या क़ुरआन।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational