Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Himanshi Dhawan

Action Drama Inspirational

3  

Himanshi Dhawan

Action Drama Inspirational

जा जवान जा

जा जवान जा

1 min
6.7K


जा जवान जा,

देश का झंडा फहरा,

फिर चाहे तेरी ज़िन्दगी,

ही क्यों न चली जाए।


जा जवान जा दुश्मन मुल्क,

को खून के आँसू रुला,

फिर चाहे तेरी माँ ही क्यों ना,

बिलख-बिलख कर रोए।


जा जवान जा,

अपने राष्ट्र की सुरक्षा कर,

फिर चाहे तेरी पत्नी ही,

क्यों न असुरक्षित महसूस करे।


जा जवान जा,

रिपू का दमन करके आ,

फिर चाहे तेरे बच्चों के,

सुनहरे भविष्य का,

दमन ही क्यों न हो जाए।


जा जवान जा,

देश का झंडा फहरा,

फिर चाहे तू ही क्यों न,

तिरंगे में लिपट कर घर आ।

जा जवान जा !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Action