Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rekha Mohan

Abstract

2  

Rekha Mohan

Abstract

हवाओं की सदाओ

हवाओं की सदाओ

1 min
233


हवाओं की सदाओ

 हवाओं की सदाओ को झोकों में सुनाता है

कोई धीमे से कर्ण छिद्र में कोई गाता है .

किसी शून्य से स्वर सा गूंजता आता कौन

अपनी और खींचता कुछ सुझाता जाता कौन.

मुड़ेर पर बैठा पंछी अपनी भाषा में कुछ कहतें

कभी पास आ सामने बैठ चुगते से बुलाता है .

कबूतरों का झुण्ड छत पर बैठ गुटरु गु सा सुनाना

कभी पंखो को फडफड़ा आवाज़ हवा दे जाता है .

हवा तेरे अंदर कितना अनुमाद है हर पाता नाद

जिससे ये पोषण धरा पर सृष्टि आवाद आता हस्वरचित


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract