Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Richa Baijal

Abstract

3  

Richa Baijal

Abstract

हौसलों की उड़ान

हौसलों की उड़ान

1 min
12.5K


साईकिल को पंख लगा दो 

इसको हवाई जहाज़ बना कर उड़ा दो ,

बहुतेरे चेहरे हों ,

सपनों के कई रंग उकेरे हों ।


चित्रकार कोई तो कलमकार कोई ,

दुनिया ख़्वाबों सी खूबसूरत हो 

उम्र के पहिये थम जायें ,

न साइकिल के चक्के रुकते हों

न मुसाफिर कोई थकते हों 


साईकिल को पंख लगा दो 

इसको हवाईजहाज़ बना कर उड़ा दो ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract